неділю, 20 грудня 2015 р.

Чому я не наймала доулу, і чому б було краще, якби я це зробила


                                                                                                                      by Jennifer H.
                                                                        переклад з англійської Галина Власенко



Коли я була вагітна моїм первістком, то отримала від друзів та знайомих, здавалося б, усі можливі поради - від того, що я маю купити до пологів і до того, що буде необхідно, щоб привести на світ нове життя. Лише одна людина згадала мені доулу, і це була така жінка, що надто любила все "натуральне" (аж  ніяк не хочу образити всіх, хто "еко"). Тож  зрозуміло, що до її поради я не прислухалася, і доулу собі навіть не шукала.

Тепер я знаю, що мої пологи могли б піти набагато краще, якби я винайняла професійну доулу.
Так що ось - до уваги усіх зацікавлених- я напишу, чому не зробила цього тоді, і чому краще було б це зробити.



1)В мене була МОЯ акушерка ( лікар за домовленістю)

Справді, в мене була акушерка, помічниця акушерки, та ще й студентка-акушерка. І всі вони були чудові. Я відчувала їх увагу та турботу під час вагітності, і думала, що доула не потрібна мені, бо це ж, напевно, така сама акушерка, тільки менш професійна (такий собі хіппарський варіант для неформалів).

Чому було б краще з доулою:
Є різні види доул, і є різні доули, серед них бувають такі, що більш схожі на неформалів, але якщо ви вирішуєте винайняти освіченого професіонала, то серед доул точно такі є. І можна ще знайти саме таку доулу, що буде найкращою для Вас - за психотипом, складом особистості тощо.
Професійна доула вміє забезпечити емоційну та фізичну підтримку жінці у пологах. Доула піклується про жінку, про її психологічний комфорт безперервно та постійно, тоді як медперсонал (акушерки та лікарі) має за головну мету фізичне здоров'я мами та дитини.
Доула не бере на себе клінічні чи медицинські обов'язки. Доула та акушерка виконують різні функції! Мої акушерки були прекрасні, і навіть коли пологи пішли за гіршим сценарієм, вони були молодці, але їх робота була у тому, щоб забезпечити народження дитини і я від того не померла.

Доула зрозуміла б мої емоції, допомогла їх опанувати, підтримала б мене та була поруч, відповіла б на всі мої питання. Вона була б тією резонансною до мене людиною, що допомогла б мені з усим цим впоратися, усвідомити, що саме відбувається і чому.
Вона б чухала мені спинку та пропонувала поміняти позу, щоб перейми були не такі болісні, вчила б мене дихати та розслаблятися ( насправді, я багато знала про це перед пологами, але... - прим.перекладача : В пологах жінка знаходиться у особливому стані свідомості, і часто теоретична інформація про те що і як робити, щоб було легше, виявляється неактуальною, бо потрібні не лише теоретичні, але й практичні навички, та й вони забуваються, якщо поруч нема людини, що не просто скаже "дихай та розслабся!", а ДОПОМОЖЕ вам це зробити)

2) Зі мною був мій коханий чоловік (партнер) !

Як мені здавалося, я зовсім не потребувала доули, бо мій чоловік збирався бути зі мною увесь час і надавати всю ту емоційну підтримку, яка була потрібна. Він мав чухати спинку та допомагати під час переймів. Саме він збирався дбайливо годувати мене смаколиками , доки не закінчаться мої ідеальні пологи. Ніхто не знав мене краще за нього і ніхто так не був зацікавлений в успішних пологах , як він (за вийнятком мене:). Нащо мені  якась додаткова підтримка?!- якщо мій коханий поруч, кожен крок цього шляху ми пройдемо разом - так думала я.

Чому було б краще з доулою:
Я геть не очікувала, що мій спокійний, виважений та раціональний чоловік буде такий нажаханий тим, як відбуваються пологи. Це було страшенно важко для нього - адже він справді мене кохає та був небайдужий - побачити, як наші вимріяні та сплановані домашні пологи пішли шкереберть, і ми опинилися в лікарні. Він був не готовий до страшного сценарію. Був наляканий, голодний і втомлений (14 годин важких перейм!) і не було поруч нікого, хто б підтримав та заспокоїв його, він не мав на кого спертися у своєму відчаї ( поруч була я, але ж не в тому стані, щоб надавати йому спокій, бо мені було ще гірше).

 Якби в нас була професійна доула, він мав би можливість підтримувати мене, не виснажуючи себе. Вона брала б на себе всі ті відтинки часу, коли він втомлювався та мусив відпочити, але боявся відійти, щоб не лишати мене саму. Зміг би поїсти чи помитися, знаючи, що про мене піклуються, без почуття провини. Доула б пояснила йому всі незрозумілі  моменти, відповіла на запитання, заспокоїла (це було вкрай необхідно!) Прим.перекладача: Хвилювання татусів шкідливе не лише для них, воно у пологах дуже небезпечно для мами та дитини, бо адреналін, що виробляється, шкодить  нормальному перебігу пологів, нейтралізуючи інші гормони.
3) Я читала літературу, я ходила на курси для вагітних, я багато всього знала
Я прочитала цілу бібліотеку книг про пологи – від тих, що надихали до тих, що залякували. Я не лише відвідувала стандартні курси (для вагітних – прим.) у нашому шпиталі, а ще й ходила на зайняття з домашніх пологів та пройшла тренінг з гіпнопологів. Все це дало мені впевненість у своєму тілі, в тому що я зможу народити легко та природно. Я, так само як і більшість , пропускала повз вуха страшні сценарії з раптовим КС – адже зі мною такого не станеться!
Отож, оскільки я була така впевнена у собі і у своїх безболісних чудових пологах, я не потребувала доули.
Чому було б краще з доулою:
Доула знає, що все раптом може піти «не так», і, зазвичай, обговорює це зі своїми клієнтами ще до пологів.
Іноді трапляється те, чого ми не чекаємо, і доула може провести нас крізь ці зміни у планах з впевненістю та спокоєм професіонала , вона відповість на питання і допоможе зрозуміти, що відбувається і чому (часто лікарі цього не пояснюють, не попереджують навіть про свої дії-прим.).
Навіть якщо ви не готові до усього різноманіття пологових сценаріїв і до відхилень від вашого плану, доула, наче лоцман, допоможе вам обрати найкраще рішення для тої ситуації, що вже склалася, вона завжди буде на вашому боці, і, якщо хтось такий тримає вас за руку і каже : «Все буде добре, я тут, я поруч, ти молодець!» - це дуже багато важить.
Коли настає хаос – доула стає острівцем непохитності посеред шторму.
4) Я не хотіла витрачати гроші на доулу
В мене було серйозне занепокоєння нашими фінансами – за свій рік у декреті я готувалася втратити 75% свого прибутку, і витрати на доулу здавалися мені зайвими.
Чому було б краще зробити по-іншому:
Декілька років тому я, особливо не замислюючись, витратила купу грошей на своє весілля, так чому ж мені було шкода віддати доулі суму, меншу за вартість моєї весільної сукні?! А я ж навіть винайняла весільного розпорядника, його послуги коштували набагато дорожче, і були не такі й потрібні…Чому я не ставилася так само уважно до своїх пологів?
Доула може провести коло вас більш як 18 годин - весь час поки ви народжуєте, додайте сюди ще консультації під час вагітності, телефонні розмови і навідування після пологів.
Я відкладала гроші кожен місяць своєї вагітності, бо мене лякало без грошівя, що мало настати після пологів. Краще б я найняла доулу!
Послуги доул не з дешевих? Так, вони можуть такими бути. Варті вони того? ТАК!
Чи можете ви собі це дозволити? Якщо ви захочете, то знайдете спосіб. Деякі доули працюють за схемою «на виплат», тож ви зможете не сплачувати все одразу. Деякі мами виріішують, що доула буде кориснішою, ніж якийсь подарунковий набір для немовляти ,наприклад, я б залюбки віддала той наворочений надувний стілець , в якому дитина верещала  щойно я намагалася її туди посадити.
5) Я не звернулася до доули тому, що ніхто з моїх друзів не робив цього
Рейтинги товарів чи послуг зростають відповідно до кількості споживачів, що користуються ними (купують їх). Думка оточуючих важлива для нас, особливо коли це «великі покупки».
Я особисто не знала нікого, за винятком дівчини, що була дуже хіпповою, хто б винаймав доулу.
Якби я спілкувалася хоч з однією людиною, яка б розказала мені про свій позитивний досвід з дохлою (а такий досвід найчастіше і є позитивним), я б подумала на цю тему набагато більше, мені  б теж такого захотілося.
Врешті-решт, у підсумку, маю сказати – це не так вже й важливо, що робили чи не робили ваші друзі, коли були їхні пологи. Ці пологи – Ваші - !!! – це буде лише ваша історія, ваші спомини.
То чому б вам не мати підтримку, яка буде найкращою саме для вас?
Наразі доули стають більш популярними, а це також означає, що таких спеціалістів буде більше, тож кожна мама знайде доулу собі до смаку)))
Жінки проносять спогади про свої пологи крізь все життя (спитайте свою бабусю!- прим.)- бо це справді важлива подія.
Незадоволення своїми пологами, неприємні спогади – може багато чого зіпсувати у вашому житті (тут і післяпологова депресія, і небажання мати більше дітей, і стосунки з чоловіком – прим.).
Дивлюся назад – і думаю, що доула, звичайно, не зробила б мої пологи ідеальними, але я б мала таку необхідну підтримку, підтримку професіонала, що завжди на твоєму боці і на знання і досвід якого можна було б спертися, вирішуючи важливі питання, що постали перед нами у пологах. Мені був потрібен хтось такий, хто б вірив у мене, не хвилювався і не засуджував мій вибір. Моєму чоловікові також були потрібні підтримка та перепочинок.
Зараз я чітко бачу, що з доулою все могло бути інакшим, але не можу повернутися у той час та все змінити. Але можу поділитися своїми думками з іншими.
 І, сподіваюсь, мої рефлексії дадуть вам привід замислитись – наймати чи ні доулу.


 Оригінал статті можна знайти тут: http://www.opetchildbirthservices.com/blog/why-i-didnt-hire-a-birth-doulaand-why-i-should-have 

Русский (частичный) перевод тут: http://www.motherfulliving.com/#!why-i-didnt-hire-a-doula/c214k


Немає коментарів:

Дописати коментар